Sprake van een spoedgeval? Wilt u een afspraak maken of verzetten? Of heeft u overige vragen?
Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen u graag verder!

Behandelingen

Graag zien wij u regelmatig voor een periodieke controle. Tijdens dit bezoek nemen wij de dagelijkse mondverzorging met u door, zodat uw gebit en mond gezond blijven
Wat kan de mondhygiënist voor u betekenen?
Waarom een bezoek bij de mondhygiënist?
Een leven lang een gezonde, schone mond. Wie wil dat niet? Door goed te poetsen en tussen de tanden en kiezen te reinigen, kunt u uw mondgezondheid zelf positief beïnvloeden. En de mondhygiënist, dé professional op het gebied van preventieve mondzorg, kan een extra belangrijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van uw mondgezondheid (gebit, tandvlees en mondhygiëne)!
Regelmatig onderhoud
Ieder gebit kan te maken krijgen met tandsteen of aanslag. Ook gevoelige tandhalzen en teruggetrokken of bloedend, ontstoken tandvlees zijn veelvoorkomende ongemakken. Voorkomen is beter dan genezen. Daarom is het verstandig om al vanaf jonge leeftijd regelmatig onze mondhygiënist te bezoeken. Ook als u gaatjes (cariës) heeft, of last hebt van een slechte adem, kan de mondhygiënist uitkomst bieden. Deze ‘aandoeningen’ betekenen lang niet altijd dat er sprake is van een slecht gebit. Maar het is wel belangrijk dat de mondhygiënist ze behandelt om erger te voorkomen. Of liever nog, dat u samen met onze mondhygiënist de aandoeningen voor bent met regelmatig onderhoud. Preventieve mondzorg dus.
Wat doet de mondhygiënist?
De mondhygiënist richt zich primair op het voorkomen van tandvleesaandoeningen en gaatjes in tanden en kiezen door:
- uw mondsituatie in kaart te brengen, tandheelkundige afwijkingen te screenen en een    passend behandelplan op te stellen
- voorlichting en instructies te geven over gebitsverzorging, zoals tandenpoetsen en het gebruik van tandenstokers, ragers en mondspoelmiddelen
- plaque, tandsteen en aanslag te verwijderen en worteloppervlakken glad te maken, zo nodig met behulp van verdoving;
- gebitsbeschermende middelen aan te brengen, zoals fluoride;
- gebitsafdrukken te maken, bacterieel onderzoek te doen en in opdracht van de tandarts röntgenfoto’s te maken;
- uitgebreide voorlichting te geven over het ontstaan van gaatjes, tandvleesaandoeningen en het effect van voedingsgewoonten, roken en afwijkend mondgedrag zoals duimen op het gebit;
- een ‘laklaag’ aan te brengen op tanden en kiezen, vullingen te polijsten
- samen met u te bepalen hoe u uw hele leven lang een gezonde, schone mond kunnen hebben en houden.
Meer informatie over de behandelingen kunt u nalezen in de brochures op onze website en op www.allesoverhetgebit.nl.
Behandelingen boven de € 200,-
Voor alle behandelingen boven de € 200,- kunt u een begroting vragen zodat u vooraf weet waar u aan toe bent.
Uw gegevens worden beschermd
De informatie over uw gebit en de historie van de behandelingen slaan wij op in onze computer. Uiteraard is dit systeem goed beveiligd. Wij bewaren de gegevens minstens 15 jaar. Op uw (schriftelijk) verzoek kunnen wij uw gegevens ook doorzenden naar een andere behandelaar.
Voor meer informatie over uw gegevens, klik hier.
Zevenhoven
img_11
img_1

error: Content is protected !!